ams

Alla inlägg under december 2009

Av Agneta Svensson - 31 december 2009 11:42

newn20yaer.gif



s_29209052.gif



ksterren-(21).gif



Ha en alldeles underbart

 

 

trevlig 

 

 

nyårsafton !

 

 

 

Var försiktiga med raket

 

 

erna!

 

 

 

vuurwerk05.gifvuurwerk05.gif

vuurwerk05.gif vuurwerk05.gif

 

 

Av Agneta Svensson - 30 december 2009 19:08

   Det är inte speciellt ofta som vi handlar i den där "tyska affären"... men idag gjorde jag det!

              Kiwi, STORA, för 2,50/st !

              Lichti... brukar jag köpa i den vanliga matvaruaffären, men den är    ju ganska så dyr.

                                       

               MEN i den "tyska affären"...  där... där var den INTE dyr!!!

Den var jättebillig, 29 kr kg... Jag köpte ca 70-75 och jag betalade inte mer än 45 kr!




Jag handlade inte SÅÅÅÅÅÅ mycket, bara inte FÖÖÖÖÖÖR så mycket!





Liten, men läskande god!






Kvar blir en kärna...




  


                   Kiwi är perfekt att möra kött med, visste du det?



                              Ha en alldeles underbar nyårsafton... 



Av Agneta Svensson - 30 december 2009 19:00


 När jag handlar består min matvagn mest av frukt och grönt...

 Jag har alltid färska kryddor hemma.Allt efter tycke och längtan köper jag  papaya, mango ,kiwi, lime, granatäpplen...och nu ville jag ha carambole!


Av Agneta Svensson - 29 december 2009 18:38

  

Nyttigt och väldigt gott... varmrökt lax med dillstuvade potatis fick bli kvällens middag.






  





  



 Kolla denna trevliga hyacintsorten "Multiflora"... med små, små blomgrupper...



Av Agneta Svensson - 26 december 2009 20:18

    


Idag... en annandag och jag skulle göra en paj till middag. Först stekte jag gul lök...





Sedan skivade jag tryffel... öppnade en burk kantareller...




   


och la ner det i stekjärnet...  


 Därefter blandade jag i en burk kantarellost... och lät det smälta...

Jag hällde röran i ett pajskal och gräddade det i ca 10 min...

RESULTATET... blev




Mumsfilibabapaj...




Kantarell/tryffelpaj med västerbottenost... rödkålssallad med blandade nötter och till denna rätt drack vi... ett rött vin "The King"... Elvis förstås...   



GOD FORTSÄTTNING PÅ JULHELGEN ÖNSKAR JAG ER ALLA...


    

Av Agneta Svensson - 26 december 2009 19:54

  


Uppesittarkväll med lammfiol,griljerat fläsk, paté med cumberlandsås och gott vörtbröd...


Ett gott vin därtill...




sätter pricken över i:et...        



Julaftonsfrukost med 7 sorters sill + rökad lax... och ägg naturligtvis!



  




 

Rykande het ESPRESSO...



  


I de vackra julkopparna...




Lutfisk till lunch... är tradition hos oss...






...med gröna ärtor förstås...

     

   


Hemgjord risgrynsgröt med saftsås gjord på frysta jordgubbar och äppeljuice...


 

Julafton utan TOMTE... är nog ingen julafton...






...en trött, men nöjd liten Nisse... eller Filip!  

Av Agneta Svensson - 23 december 2009 18:24

                                 Titoune5FNoel5Fcheminee.gif 

                              Tomten kommer ...  tomten kommer...

                          Hoppas att Du har varit riktigt SNÄLL hela året!







                          Titoune5Fpere5Fparchemin.gif

             Det är säkert Din önskelista han studerar in i det sista...














                        kerstboom206.gif

                                     Din gran är väl på plats nu?







               kman201.gif

                                       Imorgon...en annan Dag!

Med förväntansfulla barn och en djäkla massa pappor som tvunget ska gå ut och göra något viktigt ärende... precis när HAN ska komma!!!  







                         bb20(13).gif

JA JA... den som väntar på något gott...

Ha en Gó och Glad Julhelg! Ta det varsamt och var extra snälla mot varandra!!!


Av Agneta Svensson - 22 december 2009 20:21

 


Jag har gjort fint på minnesplatsen...jag har köpt en ny fin silverram, satt en vit kalanschoe i en silverkruka.

God Jul lilla EMMA...

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards