ams

Alla inlägg under februari 2010

Av Agneta Svensson - 28 februari 2010 20:06

Jag håller på att förvandla hemmet... jag är trött på bastukänslan. Jag målar VITT ,VITT och VITT lite överallt. Panelen på väggarna i köket är numera vit. Väggarna ska bli vita så småningom, måste bara slipa,spackla och slipa igen innan jag kan blaska på färg. Den gamla skänken har blivit vitmålad idag liksom pigtittaren . Bilder kommer senare.

Nu ska jag krypa upp i soffan och läsa i min bok,"BORTA BÄST" av Sara Kadefors...

Jag gillar min nyinköpta kudde... och MADONNAN!

Ha en underbar vecka allihopa!


  

Av Agneta Svensson - 26 februari 2010 15:12

x5.gif




7.gif


11.gif


Grattis E på din 7-årsdag....

Vi ses i kväll, kramis från mormor och morfar.


Av Agneta Svensson - 21 februari 2010 11:03


Födelsedagsshoppning igen... E fyller 7 år på fredag och idag var det dags för honom att välja presenter! Storebrossan fick också följa med som smakråd. När vi kom hem var det pjäxorna och tjocka vantar på... för nu skulle här lekas!



Grillplatsen är täckt av ett tjockt snötäcke... liksom den svarta lavastenen. Visst är det en vacker syn?



   





Vi byggde en fin snöfästning...lika hög som pojkarna!



    


Det var roligt att busa och leka i snön..........men nu längtar vi ALLA EFTER VÅREN!


  



Pärlhyacinter får mig att se ljust på framtiden... det kommer nog en vår så småningom, trots den envisa vintern!


       


Ha det alldeles underbart, allihopa...  

Av Agneta Svensson - 21 februari 2010 10:50

I fredags åt vi KUNGSKRABBA, pilgrimsmusslor och jätteräkor med hemgjord aioli... Det smakade underbart gott!


  


 


Vi hade två olika sorters vitt vin... Vicar´s choice och Magnolia. Det var stor skillnad i smak. Vi tyckte båda två ,att  Vicar´s choice var godast...


     


Till dessert blev det krokantglass med litet gräddhjärta, hallon, blåbär, pinjenötter, gojibär och citroncest...








   

    

Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 18:45


Alla Hjärtans middag.. nötstek med sparrispotatis, broccolli och rödvinssås... och till detta drack vi...




SAN VALENTINE...


      


Kramis och ha en gó vecka!!!



Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 16:37

Barnen på min avdelning fick frågan ...  

 - Vad är KÄRLEK?


  • När man är kär i någon vill man dansa med den och när man dansat klart får man ge en ring och sen äter man en god middag.
  • När mamma,pappa och jag myser i soffan.
  • Att mamma och pappa tycker om mig.
  • Att man träffar någon och vill gifta sig.
  • Att man träffar en tjej och vill pussas.
  • Om man inte träffat någon på länge, så tänker man på den.
  • Man kan åka hem och krama sin kompis.Man kan gå på bio och äta popcorn och mysa.
  • Man kan pussas och kramas.
  • Man kan vara kär utan att gifta sig.
  • Jag tycker om mina killkompisar.
  • Man kan vara kär när man är liten och när man är stor. Man kan bara gifta sig när man är stor.

AMOR VINCIT OMNIA...


Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 16:28


Vi fick en amaryllis på julafton, av J & F... Nu blommar den med andra stängeln...5 klockor!


  


Tack... 

Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 16:25

Tack Angela... för att du tagit hem LAVENDEL så att jag kan köpa i lösvikt!!!



  


Din LAVENDEL doftar så mycket mer... än den som jag köpte i en annan affär i stán...

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards