ams

Alla inlägg under mars 2010

Av Agneta Svensson - 12 mars 2010 12:49

 Jag har varit sjuk i två dagar, men idag kände jag att orken kommit tillbaka. Jag är hemma från jobbet idag också, eftersom vi har den regeln vid magsjuka...Man smittar fast man känner sig frisk!


Pyssel-lådan åkte fram och vad blev det? Jag limmade fast notpapper på frigolithjärtan och satte en vintagebild mitt på. Avslutade med att klistra dit en liten spetsrosett...










 











Nu ska jag ut och promenera en liten runda och fundera på vad vi ska ha till middag ikväll. Det får bli något "magvänligt"... jag har ju bara ätit smörgåsrån och energidryck i två dagar.

 HA EN ALLDELES UNDERBAR HELG ALLIHOPA!           

Av Agneta Svensson - 9 mars 2010 06:26

Ja nu har jag många järn i elden... mitt huvud är fullt med ideér. Jag VILL så himla mycket, men tiden räcker inte till! Jag måste först och främst måla klart i köket och därefter ska jag börja med tv-rummet. Måla tak och väggar kan väl inte ta så lång tid?

Jag har en del möbler som också ska målas för att passa in i vårt "nya" hem.

Sedan ska det bli nya golv också... och snart kommer utesäsongen. Då blir det styling både på verandan och på terassen, vid uteplatserna... Då vill jag ha krukorna fyllda med blomster. Gräsmattan behöver ju sitt och växthuset väntar på fröer och plantor som ska drivas fram...

Oj vad jag längtar till sommaren... och alla härliga grillkvällar!



3.gif


Tills dess... ha det alldeles underbart!

Av Agneta Svensson - 6 mars 2010 18:12

Igår fredag, slutade jag vid middagstid och hade sådeles hela eftermiddagen till förfogande alldeles alena... Vad gjorde jag då?

Jo, jag förberedde en 3-rätters såklart och sedan målade jag lite... Nu är panelen helt klar och nästa objekt blir TAKET! VITT, VITT, VITT!!!

Fredagens meny blev, rostade laxbitar på salladsbädd med örtolja och  pepparrotscreme till förrätt.

Baconinlindad oxfilé med rotsaksgratäng och rödvinssås...till huvudrätt.

Till dessert gjorde jag en chokladfondant med hemgjord valnötscreme och cognacsindränkta bär ( röda vinbär, gojibär, blåbär, björnbär, tranbär och havtorn)

Till och med min älskade man tyckte att desserten var himmelsk... han som inte älskar CHOKLAD!



  




Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards