ams

Alla inlägg under juni 2010

Av Agneta Svensson - 28 juni 2010 07:56

HALEN... en plats på jorden... där familjen tillbringat mången dagar och nätter. En oas inte så långt härifrån, men tillräckligt för att semestra! På den tiden då vi var med husvagn... åkte vi dit så ofta tillfälle gavs. Numera har min "storasyster" parkerat  sin och mannens vagn där hela sommaren och midsommarhelgen firade vi tillsammans med dem. TACK!


  
















Rosévin dricker jag endast när det är sommar...Här, ett trevligt tips !


  



Kaffe... i ett snyggt fodral!


   




Ha en underbar och härlig sommarvecka! 


     

Av Agneta Svensson - 22 juni 2010 19:38


På långt håll ser det ut till att vara fint...men jag får nog måla igen en eller två gånger.
















Det var inte helt lätt ska jag säga... jag fick leta upp en gammal eyeliner-pensel... tillräckligt tunn att måla med.




  



Jag är ganska nöjd faktiskt!  

Av Agneta Svensson - 22 juni 2010 18:21



Denna underbart vackra KALLA ,köpte jag  hos ÄNGLABLOM i lördags...

Jag älskar blommor av alla de sorter, men en blomma MED DOFT vinner! Denna har ju ingen doft  fast här är det färgen som är fantastisk!


  







Mina vita orkideér har jag haft ett par veckor. De är köpta i en stormarknad som börjar på M och har fyra bokstäver!


     






























Jag blir lycklig av blommor...


    


Ha en fortsatt trevlig vecka och jag önskar att det blir en solig och glad MIDSOMMAR


Av Agneta Svensson - 22 juni 2010 18:14


Varje dag plockar jag fram något ur gömmorna. Denna charmiga mandelkvarn har

t o m MINA initialer! A.S




 


Jag skulle behöva putsa silvret, fast de är fina med lite ärg också.


 


Senaste Lionsfyndet... roskoppar för tio kronor styck!


  

Av Agneta Svensson - 22 juni 2010 18:04

Man kan göra mycket med gamla byggklossar... Jag målade mina VITA!  Sedan tryckte jag dit bokstäver och ordspråk.




















    





 




           

Av Agneta Svensson - 22 juni 2010 17:43

Lite matbilder från helgmenyn. Flankstek med dillpotatis och tzatziki. En sallad med både frukt (melon och äpple) och grönt. Svarta oliver tillhör mina favoriter.

Ett sydafrikansk cabernet sauvignon smakade alldeles utmärkt till denna rätt.








 




 





  



Av Agneta Svensson - 14 juni 2010 07:42

Ja så är "han" inkopplad... min städare! Detta är LYX...  







   



Ha en härlig vecka...

Av Agneta Svensson - 8 juni 2010 20:28

 Vi har underbara syrenbuskar i trädgården. Jag tar in nya kvistar varje dag så länge det varar... Blomningstiden är ganska kort, så det gäller att vara på hugget!

Jag har gjort syrensocker... trevligt att bara se på. Jag äter inte det!



   


Så har det ju oxå varit mors dag... Jag fick en underbart vacker och STOR armbandsklocka av flickorna...



  



 Jag har en fin liten vas som passar just till syrener...





Är det  någon som vet vad dessa två gamla ting är för något?



Ja, alldeles rätt... en dåtidens mandolin... och en locktång!



    



Nu har de gamla drickaflaskorna från Åhus och från Finlands bryggerier också kommit på plats...


 

Denna vackra skål har en gång tillhört min mormor.



 


Nu fick den stå på bordet ute på verandan.


 






Sommarverandan...





Nysydd kudde...




Vår vackra brudspireahäck...






Här sitter vi och njuter av sommardagarna...






...med ett glas rosévin och nybakad rabarberpaj...



 



      





     




Ha en underbar vecka allihopa...          

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards