ams

Alla inlägg under juli 2010

Av Agneta Svensson - 24 juli 2010 18:17


Många bilder... många grimaser och många tankar.






Ha en alldeles underbar vecka, hoppas att solen och värmen kommer tillbaka...  

Av Agneta Svensson - 24 juli 2010 18:06


En dag i förra veckan bjöd Maxiköket på en god maträtt...

Kyckling med thaikrydda och äggnudlar. Riktigt gott och väldigt snabblagat.



















 En klick sweet chilisås på toppen gjorde att det blev ändå godare...


              

Av Agneta Svensson - 16 juli 2010 10:06

Onsdagmorgon... knäckemacka med skivade jordgubbar och balsamvinäger till frukost...





Jag körde till Kronoskogen och njöt av den härliga sommardagen ...

Med trevlig läsning och svalkande melon tillbringade jag ett par timmar bland semesterfirare från både norr och syd. ( Jag hörde när folket pratade runt omkring mig att de inte var härifrån...) DET HÖRDES GANSKA TYDLIGT...Jag fick reda på vad de hade gjort i helgen och vilka man umgåtts med och hur mycket regn det hade kommit i Sundsvall... och hur gästvänliga alla här nere är. HMMMM...  Ett konstigt fenomen uppstår när folk pratar i sina mobiler... plötsligt tror man att den som är i andra änden är DÖV!!!  Det måste ju vara så annars hade man inte pratat sååååå högt...eller?



 





  








Vattenmelon är läskande gott...


 


Det var skönt att doppa sig i det 20 gradiga vattnet... men  att ligga i och simma... NEJ det är minst 6 grader för KALLT!

Snart... ska jag bada och SIMMA i nästan 30 gradigt medelhavsvatten!!!

                          Njut och ha det gott i värmen...



På kvällen körde vi till Tollarp och var med om simskoleavslutning...






 





Bra gjort tjejen... nu får du simma och träna ofta... 

Lillebror längtar också ner i plurret...




Ha en underbar fredag...allihopa        

Av Agneta Svensson - 12 juli 2010 20:24



Ja, nu är det verkligen hett om nätterna....







Ha det gott i hettan...




Av Agneta Svensson - 11 juli 2010 09:50


 Natten har varit minst sagt klibbig! Jag älskar ju som bekant värme, men att försöka sova i ett rum utan luftkonditionering,var nästan olidligt när mätaren visade 30 grader ute...

Nu på morgonen stod termometern på 28.1

JAG KLAGAR INTE...jag önskar bara att vi haft det lite svalare om natten...





En kopp kaffe med trevlig läsning. I tidningen finns många vackra bilder som ger mycket inspiration. Tänk om dygnet haft fler lediga timmar, då skulle jag minsann fixat ute i trädgården.



Blå, vilda blommor från min kulle...







En nyinköpt kudde till soffan..



 


Nu ska jag packa badväskan... Åhus nästa. Jag trodde aldrig att jag skulle säga de här orden...men, IGÅR BADADE JAG I ÅHUS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

!    

Semestervädret kunde inte ha varit bättre, så ha det gott allihopa och njut så länge det varar.        

Av Agneta Svensson - 4 juli 2010 19:32

Som jag säkert har sagt tidigare så älskar jag PIONER! Dessa vackra, underbart doftande och ljuva blommor! Nu har vi några blommande exemplar i vår trädgård.


 








  




Idag har vi varit i Kronoskogen och njutit av det fantastiska sommarvädret... Barnbarnen OCH döttrarna badade... Vi andra var lite fegare... 10 grader för kallt i vattnet!

Minsta gossen räds dock inte kylan, han tycker det är toppen...




 




Lite kortspel emellanåt...roade sig de stora barnbarnen med... när vattnet kändes FÖR vått och kallt.  Skönt att sommaren äntligen är här!


Ha en gó och glad solvecka allihopa...


     

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards