ams

Alla inlägg under december 2010

Av Agneta Svensson - 27 december 2010 18:55



Jag gillar inte skumtomtar... de är alldeles för söta...och smaken känns konstgjord... men DEN här skumtomten gillar JAG!!! MIN ALLDELES EGEN TOMTE, han är alldeles lagom... min egen skumtomte!


  


ÄLSKAR DIG!!!

Av Agneta Svensson - 27 december 2010 18:50

Vi gjorde struvor och vi bjöd in grannarna på eftermiddagskaffe...























                Jättegott!!!     

Av Agneta Svensson - 25 december 2010 18:07


En julgåva från våra underbara GRANNAR innehöll bl.a dessa vackra TULPANER!

















 









Ha en alldeles underbar, fantastisk fortsättning på julen och vi som är lediga... vi ska njuta EXTRA mycket!      

Av Agneta Svensson - 25 december 2010 17:31

Juldagen... och vi har tagit bort snön från taken. På terassen och på växthuset. Imorgon ska snön bort från verandataket och från garaget. Alla platta tak... är ju en risk och bäddat för PROBLEM ...när det blir töväder... så bäst att ta tjuren vid hornen som man säger...


Ha en god fortsättning på helgerna!

  

Av Agneta Svensson - 25 december 2010 17:14

 Åh vilken härlig dag... Vi kom till ett julpyntat , mysigt hem... drack glögg och åt goda ostar... tillsammans med dem som jag ÄLSKAR MEST... vår underbara familj!

Vi mös och lilla IDA somnade i min famn flera gånger... LJUVLIGT SKÖNT!

JULBORD... mums fillibabba, fast jag äter inte av allt. Jag gillar mest ...Janssons, ål, lax, Josefines grönkålsröra, mitt vörtbröd och fetaostsallad med soltorkade tomater!!! Jennie hade gjort underbart gott julgodis...


Vi väntade på tomten... och till slut ,så ser barnen att han kommer gående utanför köksfönstret... Välkommen in TOMTEN! Nu ska vi hitta en stol till MORF... till tomten...

säger Svärsonen... Ja äldsta pojken får hjälpa den ack så gamle tomten till en plats där han kan dela ut klapparna.  Barnens bästa helg är ett faktum!



   TACK FÖR EN TREVLIG JULAFTON!!!

Av Agneta Svensson - 25 december 2010 17:05


Varje julafton...mitt på dagen intar vi en lunch som består av följande:

Lutfisk med kokt potatis, senapssås och gröna ärtor... Till efterrätt: RISGRÖT, så klart!


Det skulle jag inte vilja ändra på...  

Av Agneta Svensson - 25 december 2010 17:02


Lillejulafton... och vi bubblade sent om natten!!! I väntan på TOMTEN!





 



Det var ljuvligt SKÖÖÖÖÖÖÖÖÖÖNT!!!     

Av Agneta Svensson - 24 december 2010 10:28

Jag önskar er alla en

 

 

riktigt God Jul och ett

 

 

riktigt Gott Nytt År...

 

 

 

          Kerst glitter plaatjes

 

 

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards