ams

Alla inlägg under februari 2011

Av Agneta Svensson - 27 februari 2011 20:21

mums fillibabba...


  



Natti natti o ha en skön vecka allihopa...

Av Agneta Svensson - 27 februari 2011 16:37

Jag har fått 40 tulpaner... skulle väl, om det varit romantiskt, istället varit 40 röda rosor... men det ville jag inte ha!

Jag tycker mer om tulpaner och de står mycket längre...


  



Vi har varit på KONGEN... där vi träffades för 40 år sedan. 

Idag hade vi tänkt äta en bit mat när vi nu ändå var där... men ack vad vi blev besvikna. Menyn lockade inte alls våra smaklökar. På den tiden då det begav sig,

kunde vi minsann beställa både LÖKSOPPA och kryddsill... grillade kycklinglår och en rökt korvaskiva!!!

Vad fanns det idag att välja? Jo, Hamburgare... Pannbiff...Pytt i Panna...Pommes Frites... och nån jävla schnitzel !!! Det fick bli hämtmat istället.


"Av två onda ting"...





Jag kan inte påstå att jag älskar KINAMAT... ALLA rätter smakar ungefär likadant!  Men JAG hade bestämt mig att inte laga någon mat idag... så det fick bli grillspett (014) och oxfilé (03) från China Wall...


http://www.chinawall.se/meny_r.html



 


Nu ska vi snart tappa upp i JACCUZZIN... o ta fram champagnen!!!



Av Agneta Svensson - 26 februari 2011 16:08

En spa-weekend provade vi, inte alls långt ifrån stán...närmare bestämt i Hässleholm.



http://www.statt.se/paket.htm


Hälso-Oasen erbjöd en underbar eftermiddag med avkoppling i nästan 3 tim...



http://www.halsooasen.se/


  



  

Vi började med ett skönt bad... fyllt med ljuvlig olja från lind/apelsinblommor.

Sedan rygg/nackmassage,

därefter fotinpackning med en kräm gjord på rött te och hibiskus + cokossmör.

Sist men inte minst...ansiktsrengöring och massage.




Tillbaka på hotellet fortsatte vi med att äta och dricka gott...


 



Champagne och jordgubbar och saltlakrits...


 




I paketet ingick en 4-rätters meny.




  





    



Maten/vinerna var ganska goda,MEN upplägget var inte imponerande... måste jag säga! Jag hade inte serverat på detta viset! 




Summa summarum av fred/lördag på STATT :

Underbart och prisvärt SPA-paket...

Sköna sängar, platt-tv, dusch och en skön skinnfåtölj, men för övrigt ett intetsägande hotellrum! Fungerar en natt!!!


Imorgon fortsätter 40-årsfirandet... ja just det! Den 27 februari 1971 träffades vi...min man o jag... på "KONGEN".

Dit ska vi imorgon.


Ha en skön lördagkväll allihopa!

Av Agneta Svensson - 26 februari 2011 15:57

I dagarna två, pågick cupen och på söndagen spelade 05:orna och 03-orna.


  


Lillebror tittar på sin storasyster...


  



På måndagen spelade de större grabbarna och gissa vilket lag som vann HELA cupen???


TOLLARP!!!!

Grattis-Grattis

Av Agneta Svensson - 26 februari 2011 13:58



Happy birthday



   





på din 8-årsdag



Dirk kuyt voetbal plaatjes



Ha en rolig födelsedag!


Mormor och morfar älskar dig...

Av Agneta Svensson - 19 februari 2011 19:20

 Fredagens meny tog jag från vinnaren av veckans halv åtta hos mig...

http://www.recept.nu/1.315899/2011/01/10/halv_atta_hos_mig


Grillad grön sparris med tryffelaioli Lammracks med sötpotatisgratäng Het ananascocktail med co-coglass


Till förrätt.

Grillad grön sparris med aioli.


  

Till huvudrätt.

Lammracks med sötpotatisgratäng.


  


Till dessert.

Het ananascocktail med co-coglass.


  

Om det smakade gott? JAAAAAAAAA, underbart gott!

Gó fortsättning på helgen.

Av Agneta Svensson - 17 februari 2011 21:33

...är LAGET, enligt min man!


  









 


Tyvärr så förlorade de, i kväll, mot Linköping med 0-1!



    

Av Agneta Svensson - 17 februari 2011 21:17

...och med den, mycket mys och god mat. Ett eller två glas rött blir det alldeles säkert.




För en billig peng (48 kr) kan du få detta goda, italienska vin PALAZZO.














     



Ha en trevlig helg och ett härligt sportlov allihopa.         

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards