ams

Alla inlägg under juli 2011

Av Agneta Svensson - 24 juli 2011 19:24


Inte ofta som jag tycker att jag kan ta "bra" foto... men... 

DEN HÄR bilden... gillar jag verkligen !!!



 



Kramkram...

Av Agneta Svensson - 24 juli 2011 18:40


På väg...


 








 



Första frukosten... intas precis utanför havsbrynet!





 











 




...stekt ägg, oliver...grapefrukt!!! MUMS...






 



Städerskans alster...





 








 


I trädgården kunde vi plocka grapefrukt...




 









 










 




Vackra blommor...fanns det gott om!






 








 










 


Vi kunde plocka avocado från balkongen...







 

OCH...JAG ÄLSKAR PALMERNA!!!







 







 











 










 









 













 











 











 










 







 







 










 










 




ÅH VAD JAG LÄNGTAR TILLS NÄSTA GÅNG!!!

Av Agneta Svensson - 24 juli 2011 17:22


En dag frostade jag av frysen...


 

...och satte nya etiketter på lådorna.

Jag gjorde kåldolmar,kålpudding och hamburgre som jag la i frysen...


Jag skördade några tomater, persilja, basilika och några andra kryddväxter... OCH jag plockade säkert ett halvt kilo augustipäron som vi ska ha till dessert!







Rosorna växer och jag är LYCKLIG!


   






Inne växer okidéerna...Det ser ut som ett HJÄRTA mitt i blomman!

Jag måstye skryta med att det är första gången som jag lyckats få en orkidée att blomma om... Tänk att det kommer en fjärde blomstängel!!!


 






I lördags åt vi en god buffé ...

Cheddarost med honung, espressopulver och en blandsallad...

Honungs/vitlöks/rödlöksmarinerad chorizokorv...

Färskostfylld paprika...

Inlagd jättekapris...

Marinerade gula lökringar...

Hemgjord vitlöksost på A-fil...

en god tortillas med rödlök,fänkålsfrön,potatis,vitlök,rosmarin,salt, svartpeppar...


och

svarta sesamkex...

I det gamla LONG JOHN askfatet satte jag värmeljus...

 Vi satt på terassen jättelänge, fastän regnet öste ner!

När vinden vände och det blåste in... gav vi upp och satte oss på verandan istället.









Stefan köpte DOOLEYS när han var i Tyskland... med ESPESSOSMAK... riktigt drickvänlig!

   














 











 


Är väldigt stolt över min rosodling...

Vita/rosa rosor gillar jag!









 











 


Jag fyller på allt eftersom...







 




Gäller att njuta mer än EN GÅNG!!!






 



I morgon... en ny vecka... OCH jobbet väntar!

Ha det gott allihopa!

Av Agneta Svensson - 22 juli 2011 19:10

... älskade lilla EMMA... idag skulle du fyllt 3 år och vi skulle firat dig med blommor och många paket, kanske en trehjuling... och en ny docka som du kunde bädda ner i docksängen...och en rolig bok som Eric och Elias kunde läsa för dig...en fin sommarklänning som du kunde ha nu på semestern...

Nu blev det ju inte så...


SAKNAR DIG SÅ INNERLIGT...vår älskade lilla ängel!



Engelen

Av Agneta Svensson - 14 juli 2011 19:59




När mina blommor börjar vissna på plats, klipper jag av dem och lägger in  på ett vackert fat...


 






 





 






 








 








 



...på så sätt förlänger jag njutningen!

Av Agneta Svensson - 14 juli 2011 19:42

Tänk... på 14 dagar ... händer det mycket i trädgården!


Augustipäronen är snart mogna...

 


Det har blivit en djungel i växthuset...




 


...med massor av olika sorters tomater.



 


Oliverna  på terrassen...



 



Milde tid så förvånad jag blev när jag upptäckte gurkorna... 




 


Riktiga EU-gurkor... raka och fina!





 


Lobelia är en underbar och härlig växt...




 


Blåbären mognar...





 


Snart kan jag skörda lavendel!



 


Underbara Clematis...



 



 


 Åh vad jag njuter av alla växter, de ger mig verklig GLÄDJE!

Av Agneta Svensson - 14 juli 2011 19:35

TACK älskade mamma och pappa för en trevlig eftermiddag på Österlen...


Först stekt sill med potatismos på Bures... lite shopping i butiken och sen ett besök på Kiviks musteri...

Vi avslutade med fika vid Brösarps backar och en liten runda inom Åhus. 

Kram älskar er...





     

Av Agneta Svensson - 10 juli 2011 19:01



Nu är det gjort... DET som vi länge tänkt att vi skulle göra... Nämnligen

PARASAILING!!!


Tillsammans med våra trevliga och nyfunna vänner...gjorde vi det i Side.


VILKEN UNDERBAR KÄNSLA ATT SEGLA DÄR UPPE 150 METER ÖVER HAVET...ALLDELES TYST OCH VINDSTILLA var det...


 






 







 






 






 


Ha en fortsatt underbar SOMMAR med mycket sol och bad, varvat med mycket skoj och avkoppling...


Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards