ams

Alla inlägg den 2 april 2014

Av Agneta Svensson - 2 april 2014 07:45


Dag 1.

09.30 torsdagen den 9 januari satte jag mig tillrätta i en "typ tandläkarstol" och då var det dags. Ett djupt andetag...och nålen var påkopplad. Nu droppade det sakta men säkert in i min kropp... giftet som kommer att döda mina celler, både de sjuka och de friska! Hela proceduren med 3 påsar tog ca 2 timmar. Med mig hem fick jag ett schema, en burk Betapred, Zofrontabletter och en karta med Pimperan som reserv... ifall de andra inte skulle hjälpa mot illamåendet!



 



Redan på eftermiddagen kände jag mig konstigt yr, hade en spänningskänsla i huvudet och jag var kallsvettig. Jag fick ont över ögonen, en tyngd liksom...ögonlocken kändes tunga. Jag var trött vilade nästan hela eftermiddagen.



Dag 2.

Har sovit som vanligt och mått bra hela dagen. På kvällen kändes jag varm om kinderna och de var blossigt röda.


Dag 3.

Har sovit bra, fast mina kinder är blossiga. Idag har det varit lite tungt att andas och jag har varit trött.


Dag 4.

Har sovit bra. Efter frukosten kände jag mig alldeles darrig och skakig... Har blivit hes och det känns tungt att andas. Jag måste ta djupa andetag flera gånger för att det ska kännas bra. Är hård i magen.


Dag 5.

Har sovit oroligt, vaknat många gånger. Gick en promenad på eftermiddagen och fick ont i magen... tog Omeprazol, hjälpte lite. Fortfarande tungt att andas och jag är hes.


Dag 6.

Har vaknat många gånger under natten. Jag fick jätteont i magen när jag ätit frukost. Har en konstig smak i munnen... Maten smakar annorlunda.

Trött och ont i magen.


Dag 7.

Sovit oroligt. Fortfarande inget "toabesök", har tagit Dulcolax 5 mg, men det hjälpte inte. Jag ringde onkologen och berättade om min hårda mage och hon sa att jag kunde komma och hämta droppar som skulle sätta igång min mage...

Fortfarande tungt att andas.


 


Dag 8.

Har sovit mycket bättre. Två täta toabesök på morgonen. Har haft en relativt bra dag.


Dag 9.

En bra dag, jag har kännt mig piggare än vanligt, men har lite ont i halsen.


Dag 10.

Inatt har jag inte sovit mycket. Har fått prickar/plitor i armhålan, på ryggen, vid örat och vid munnen...


Dag 11.

Vaknade på natten och hade jätteont i halsen! Jag har också varit kissnödig flera gånger. Hade 38 graders feber när jag steg upp på morgonen. Då var det bara att ringa akuten och förbereda de på att jag skulle komma. Blev inlagd på avd 51 och de satte in antibiotika 4 gånger per dygn.


Dag 12.

Febern steg till 38,8 och jag har varit jättetrött hela dagen. Har sovit mig igenom dagen.


Dag 13.

Hade 38,9 när jag vaknade. Sköterskan har baddat min panna flera gånger under natten. Proverna visade att mina värden på de vita blodkropparna var låga... Har ont i halsen, men snabbtestet visade inga streptococker...

Har ont i huvudet och i ögonen.


Dag 14.

Har sovit oroligt. Vaknade av att det var jättesvullet i tandköttet bak en visdomstand. Är det kanske orsaken till febern? Fick komma till tandläkaren som spolade och la en bakteriedödande kompress i den lilla fickan som bildats vid tanden...Skulle komma tillbaka i morgon.

Hjjärtat slår fort, fort och jag har ingen ork. Jag fick åka rullstol till duschen!

Nu tappar jag hår!

Har fått Kåvepenin mot munproblemet.


Dag 15.

Har lika ont i halsen fortfarande, men jag har ändå kännt mig piggare idag. Har fått Xylocainsalva som jag kan lägga i munnen mot smärtan. Har fått ännu fler prickar på kroppen. Ingen feber idag.


 


Dag 16.

Har sovit oroligt, men jag har ingen feber! Var hos tandläkaren och nu känns det bättre. Har haft en bra dag.


Dag 17.

Har inte sovit många minuter inatt! Jag har många plitor på kroppen. Tyckte att det var svårt att svälja tabletterna, de gled inte ner som vanligt. Kändes trögt.

Fick åka hem idag. Varit ledsen flera gånger och varit trött, trött och trött!


Dag 18.

Har sovit bra, vaknat ett par gånger men jag har somnat om och vaknade inte förrän

08.30 Har kännt mig mycket bättre idag än tidigare.


Dag 19.

En bra dag.


Dag 20.

Har varit hos Kicki och provat ut peruken. Kändes konstigt, men det är en trygghet att veta att jag har möjlighet att kunna använda den sen. Tappar mer och mer hår.

Har fått ont i mina hälsenor. Provar med Voltaren.

 


Dag 21.

Jag har sovit dåligt, kännt mig matt och det har varit tungt att andas.

Varit på provtagning, svårt att sticka rätt... fick försöka flera gånger både i armvecket och på handen. Har gjort ultraljud på hjärtat.


 


Allt för denna gången, återkommer när jag orkar...  

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards