ams

Alla inlägg under februari 2010

Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 16:09




När jag tittar mig omkring i mitt hem, ser jag mängder av hjärtan...



 


I min låda med smycken... finns flera hjärtan...


   



Hjärtestenar som jag fått i present...

 


Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Dag!


  

Av Agneta Svensson - 14 februari 2010 14:18

Valentine´s day... ja ,för mig betyder det en dag då jag verkligen känner KÄRLEK!!!



ÅH; såååå underbara ord...


 

Denna boken fick jag och min älskade man året då han opererades, av min kära vän P...


 

Jag brukar ta fram den varje Valentine´s day... för att minnas och njuta extra mycket av LIVET!!!  

Imorse drack vi kaffe ur dessa nyinköpta , små och väldigt mycket Allahjärtanskoppar... VALENTINE med sin kära...eller?   Till kaffet åt vi SMÖRGÅSHJÄRTAN med lax...


       

Av Agneta Svensson - 9 februari 2010 20:00

Tisdag den 9 februari...och min mamma fyller 77 år... min morbror fyller också 77 år( eftersom de är tvillingar), min moster fyller 66 år... GRATTIS!!!Tänk att min mormor har fått tre barn på exakt samma datum fast med 11 års mellanrum...  Ja det ligger nog lite i släkten...det där med att få barn på samma datum... eller nästan i alla fall. Jag fyller den 6 september, min pappa och min syster fyller den 9 september... vår äldsta och vår yngsta dotter har fått barn på samma datum , den 31 januari,  fast med 4 års mellanrum! Jag skulle nog kunna hitta flera gemensamma datum om jag tänkte efter...men nu ska jag sätta mig i soffan o gosa med min älskade man... förresten, kvällens middag vill ni väl veta eller hur?

Abborrfilé med saffransris, fänkål och skånsk senapssås...

  


Jag har även förberett  torsdagens ärtsoppa... den sköter ju sig själv ... mmm det ska bli gott längtar till torsdag!



Kanske blir det pannkakor till dessert... vem vet?


Ha det alldeles underbart!  

Av Agneta Svensson - 7 februari 2010 17:43



Man måste ju utnyttja minusgraderna.. Jag har gjort 2 islyktor. Visst blev de fina?


 





 




 







Ha en härlig vecka...  

Av Agneta Svensson - 5 februari 2010 18:31

Tack alla ni som köpt mina "Alla hjärtans ting"... hoppas att ni får mycket glädje av dem!

Ja så är det åter fredagkväll... jag hade glädjen att få en eftermiddag till förfogande utanför jobbet ,eftersom jag slutade redan kl 12.30

Jag strosade omkring på stán någon timme, köpte ett STORT fång TULPANER på torget... lite godsaker på OLSSONS OST... och lite i den där affären med lite starkare saker... drycker...


Kvällens meny... CHEVRÈ med GI-knäcke, kumquatmarmelad och pitaya (drakfrukt) till förrätt.

  


  


  


Sååå underbart gott!!!


Huvudrätten var lammytterfilé med sparrispotatis, gulbetor och balsamicosås...


Dessert... jajamensan, det är ju fredag!



   


Krokantglass med kolasås gjort på kondenserad mjölk. ( Hade den i frysen!)... med inkabär- eller torkade physalis som de också heter ... och gojibär till , så blev det en perfekt avslutning på kvällens måltid! 



I eftermiddags satte jag upp några gamla fotografier vid min spegel i hallen...

Jag har inventerat i en låda som vi fått av svärmor... vilka skatter alltså!

Ett helt album med gamla foto på mannens släktingar...


 


 




Det är tur att Svärmor var klok nog att skriva vilka personerna var... åtminstone   på en del foto...



Jag hittade också en gammal vacker spetskrage... och den fick sin nya plats på min DOPKLÄNNING!



Ha en alldeles underbar helg allihopa!!!



    

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards