ams

Direktlänk till inlägg 6 maj 2010

En ovanlig onsdag...

Av Agneta Svensson - 6 maj 2010 20:09

Ja, hemma hos oss är det stiltje på renoveringsprojektet!!! S är sjukskriven sedan i lördags. Han har en kraftig inflammation i vänster armbåge och kan inte göra så mycket. Armen ska vara i stillhet i 2 veckor!  Antibiotika och olika sorters värktabletter står på menyn de närmaste dagarna.

Otur att detta skulle inträffa just NU...eftersom vi för länge sedan bokat en 24 tim kryss till Polen.  En moster till mig bjöd med oss på denna resa med ELVIS-tema. Läkaren godkände trippen och ja då var det bara till att åka iväg. Starkare drycker än vatten var förbjudet, för S del ialla fall! En rolig och trevlig resa på ett absolut kavlugnt hav...



Vad vi INTE visste... var det fullspäckade programmet under dagen. Vi började med en tipsrunda...där  var blandad kompott på frågorna. Trevligt att se sig omkring på båten och samtidigt gnugga geniknölarna.




Frukost ombord... baguett och kaffe.






Sopsortering på STENA BALTICA ...



Vi fick vara med om en MATSHOW där kocken visade hur man gjorde en fruktsallad med majonnäs och mynta ( en ovanlig kombination ) väldigt god måste jag säga! 





Lite senare var det en BARTENDERSHOW... Vi fick se hur ett antal drinkar blev till.





Det var en alldeles UNDERBAR dag till havs... havet var nästan stilla! Solen lyste och vi njöt verkligen av tillvaron.





  


På programmet stod även whiskyprovning. Vi fick ta del av MACKMYRAS whiskyhistoria...  Drycken var väl inte i min smak om man säger så... Kul att ha fått prova i allafall!  




 


En hel del shopping i TAXFREE butiken hann vi också med...


    





 


TRO DEL ELLER EJ, men vi spelade faktiskt BINGO också!!! 






 


En fantastiskt god middagsbuffé, all inclusive, avnjöt vi länge länge länge...



Var då allting denna trevliga dag helt perfekt? NEJ Elvis-showen var inte någon höjdare!  Tur att han hade med sig "Jerry Lee Lewis". Han var väldigt bra.


     

 En del hade ju tagit med sina danseskor... undrar om denna klack höll hela natten lång


Summering av 24 timmars-kryssningen Karlskrona-Gdynia. Ja, jag kommer säkert att göra om den... Det var verkligen trevligt med god mat och dryck, underhållning och härliga människor. Jag fick t o m en skön nattsömn... 

Hela denna resa med All Inclusive kostade bara 620 kr/person!!!


Ha en alldeles underbar helg allihopa!




         

 
 
Ingen bild

Jennie

6 maj 2010 22:28

Det ser verkligen ut att Ni haft det helmysigt på båten... Skulle gärna testat den turen en gång. Det är ju såå mysigt att sitta flera timmar och njuta av ett buffébord, prata, och bara umgås.

Häftiga parfymflaskorna var!!! Jag läste om "Lola" och det stod så här:
"Toppnot: Röd grapefrukt, rosa peppar, päron
Hjärtnot: Ros, Fuschia Pion, Geranium
Basnot: Vanilj, Tonkaböna, Cremig mysk"

Låter som att det skulle kunna vara en doft i min smak...

Kram, älskar Er!

 
Pialotta

Pialotta

6 maj 2010 22:53

Ha, ha jag tog del av fotot på damens klack.. att du fotograferade den.. bra gjort .. undras tro om hon såg det:)
Tror dig att ni hade en väldigt trevlig tur.. såg jättehärligt ut:) Synd bara att mannen inte kunde ta sig en Whisky.. det var ju bara vatten för hans del;)
Ha de gott o tag hand om mannen nu när han jobbat så hårt att han fått besvär.
Kram till dig

http://caffepaus.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta Svensson - 1 maj 2014 07:44

Måndagen den 28 april 2014... Vaknade vid 02-tiden av att tidningsbilen kom och hade sedan svårt att somna om...  Funderade på hur många dagar det skulle ta denna gången innan jag blir inlagd igen. För det räknar jag ju med! Varför skulle det va...

Av Agneta Svensson - 27 april 2014 18:34

Har sovit oroligt, vaknat många gånger under natten. Har varit på toaletten flera gånger. Har ont i magen... Jag vill inte ha denna jävulska smärta i kroppen, jag vill inte ha diarré, jag vill inte må illa, jag vill inte ha rinnande ögon/näsa, jag vi...

Av Agneta Svensson - 7 april 2014 17:30

Nu är jag snart tidsmässigt ifatt mina behandlingar när jag skriver på bloggen. Det känns skönt att ha fått skriva av sig... Fast det är svårt att ge en korrekt bild hur jag egentligen innerst inne känner mig. Jag får gråtattacker emellanåt, jag blir...

Av Agneta Svensson - 6 april 2014 16:21

Känslorna svallar... och jag målar. Mitt högra bröst är borta... Jag får cytostatikabehandling...   Jag tappar håret...        Dag 1. Torsdagen den 20 februari. Jag har sovit bra, men tänkt på hur det ska bli denna gå...

Av Agneta Svensson - 5 april 2014 14:50

Mellan varje behandling ska jag ta blodprover, första gången efter ca 10-11 dagar och sedan dagen innan nästa behandling. Denna gången var jag inlagd och då tar de ju prover varje dag och svaret skickas automatiskt till onkologen eller rättare sagt d...

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards