ams

Alla inlägg under december 2010

Av Agneta Svensson - 23 december 2010 17:00

Nu är det jul igen och det är tredje julen av saknad... Saknaden av dig... vårt älskade lilla änglabarnbarn. Jag tror att tomten kommer också till alla er små änglar... där uppe i stjärnhimlen! Morfar och jag ska titta efter dig...  när vi går ut på julaftonskvällen!

Kerstengel



Av Agneta Svensson - 23 december 2010 16:51

Våra julkort är skickade för länge sedan.  Vi har ju fått några, men nu hinner inte fler komma denna sidan jul!



 





Förmodligen har du köpt julklappar och slagit in dem... lagt dem under granen eller i säcken. I vilket fall... tänk på detta till nästa år!


   


Detta kan man läsa i boken(häftet) från 1942...



Kul läsning...     

Av Agneta Svensson - 23 december 2010 16:43


Julen är DOFTER!


 


Kanel, kardemumma, nejlikor,lagerblad och stjärnanis doftar underbart!


 

Hembakat vörtbröd likaså...



Ja även dessa vackra fröbröd med äpplen i  sprider en härlig doft i vårt hus...


  


Knäckebröd ...mums.







  



En aldeles underbar doft som känns i hela huset... HYACINTER.


 



    

     



  

Av Agneta Svensson - 23 december 2010 16:40

Titta så underbart ... Clementiner med bladskaften kvar!



      

Av Agneta Svensson - 23 december 2010 16:28

 Ja, så kallt var det här i byn igår... den 22 december!



Vintriga och kyliga bilder från mig...











     












Mina gamla skridskor kommer till nytta igen...



På väggen!!!



     





Frosten... är vacker.      




OJ jag som ÄLSKAR  HJÄRTEFORMEN!


     


Av Agneta Svensson - 19 december 2010 13:34


Så här kunde ett julskyltat fönster se ut på den tiden då jag var liten...



Kerst nostalgie




Jag tyckte att det var mycket mer snö när jag var liten... fast det stämmer ju inte!



Kerst nostalgie



Ha en underbar vecka... allihopa

Av Agneta Svensson - 17 december 2010 19:55

Nu har de flyttat in ...  de nya hyresgästerna!  Fast egentligen är de inte nya, för de har bott här varje jul sedan många år tillbaka! Ett helt gäng är dem, musikanterna...  och de är kräsna också må ni tro... De ska ha en speciell plats när de kommer till vårt hotell.

 Ja ja, vi får väl se om deras rum är lediga...


        


NIO tomtar på övernattning! Ja det lär nog bli mer än en övernattning...

 Hallå... sa den minsta, vi kommer faktisk att stanna resten av årets dagar och ett par av det nya dagarna också. Vi kommer nog inte att checka ut förrän den 13 januari! Hejsan hoppsan, vi har ju en återkommande prenumeration på rummet... eller hur? Jo... det har ni... nu kommer jag ihåg... VÄLKOMNA till oss JULEN 2010!


Kommer det fler gäster?

Av Agneta Svensson - 15 december 2010 20:08


Här är han... min senaste lille TOMTE...en gammal en... köpt på second hand för 10 kronor!


Hyacinter sprider doft i HELA HUSET...


 



 

Jag har pimpat tändsticksaskar...


 


 Jag har återanvänt gamla sillaburkar... och det blev fina ljuslyktor!

 

I förra inlägget glömde jag att visa hela den vackra silverskålen!


    



 Snart är vi inne på sista delen av denna veckan och snart är det helg igen.... och jag är LEDIG många dagar... ända tills nästa år, den 10 januari. JIPPI!!!      


Ha en god fortsättning på veckan allihopa och tag det lugnt ute på vägarna...





Winter


Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards