ams

Alla inlägg under februari 2011

Av Agneta Svensson - 15 februari 2011 18:48

Jag gjorde fiskgratäng med dillsås och potatismos, allt efter önskemål från gästen.

Desserten fixade Hanna alldeles själv.











Glass med jordgubbssås,chokladsås,lakritssås,fruktkulor och chokladbitar....

Hon tyckte att det såg väldigt gott ut och serverade gärna till oss,men åt nästan inget själv!



Efter maten ville hon bada...






Därefter var det dags för MELODIFESTIVALEN.  CHIPSEN och godiset dukades fram.   


   



Hanna ville titta på ICE AGE...och så fick det bli. Mys i soffan och så småningom kom John Blund med sitt sömngrus...              







   



  


En härlig kväll!!!



På lördagen gjorde vi ett besök på museét.


 


 





 





 




 








 




Helgen avslutades med ett biobesök. Vi tittade på "Trassel".








Tack för en trevlig helg PÄRLAN... kram från mormor och morfar.                        

Av Agneta Svensson - 14 februari 2011 18:56








Hartjes



HartjesHartjesHartjesHartjesHartjesHartjesHartjesHartjesHartjesHartjes



Ha en fortsatt trevlig Alla Hjärtans Kväll...

Av Agneta Svensson - 8 februari 2011 21:05


Är våren på gång? Ja, jag försöker i alla fall leta efter vårtecken...ibland kan man köpa dem på Maxi...för ca 15 kr styck som de här lila primula...


  


Men det känns mer som om det vore höst... med stormen som var inatt...

Det är bara att gilla läget och veta att det kommer en vår och sommar så småningom...

Av Agneta Svensson - 7 februari 2011 21:51

Detta dockhus har vår äldsta dotter, som nu är 35 år, fått i födelsedagspresent när hon fyllde 5 år.


Nu har hennes äldsta dotter fått överta det i "6-årspresent". Huset har stått hos oss ialla år och det är fortfarande i nästan perfekt skick. Hoppas att Pärlan förvaltar denna fina  leksak lika väl som hennes mamma gjorde.


 

















                   

Av Agneta Svensson - 7 februari 2011 21:02

En väldigt god äggtoddy .  Två äggvitor + en gula vispas med ca 3-4 msk socker. Häll upp i glas .



Pudra med lite kakao...




 


Det var VÄLDIGT många år sedan  vi åt/drack  toddy... även om det är sött så smakade det faktiskt gott.  Med Whiskey i botten blev det perfekt!


     

Av Agneta Svensson - 6 februari 2011 20:46

Världens bästa LYX... måste vara att...FÅ HA OCH UPPLEVA BARNBARN!!!

Till Eric...till Elias...till Hanna...till Emma...till Filip...till Ida...

Älskar er... från mormor och morfar.


Love

Av Agneta Svensson - 6 februari 2011 19:42

Jag kollar OFTA på GLAMOUR... men om jag skulle missa ett eller 10 avsnitt...så skit samma! Det är så långt ifrån verkligheten man kan komma...




Jag kollar OFTA på lyxresor... i min ålder spelar PRISET ingen roll bara UPPLEVELSEN ger mig det jag söker! Vi har varit i DUBAI och upplevt BURJ AL ARAB live... ett av världens  lyxigaste hotell.. 

Jag har oxå upplevt vattenlandet WILD WADI där äldsta dottern åkte världens  högsta och brantaste vattenrutschkana ... Helt otroligt!

DET KOMMER JAG ALLTID ATT MINNAS SOM LYX!!!

 Vi har oxå bott på ställen där man INTE vet vad lyx innebär... Både i INDIEN och i VENEZUELA...   en erfarenhet  som jag inte skulle vilja  vara utan!



 

Lyx är oxå ... att dricka bubbelvatten när vi ligger i vår JACCUZZI...






Lyxigt för mig är alla mina parfymer!!!


    


...och mina ögonskuggor!!!


 

Jag tycker om att byta smycken... det är en lyxig tillvaro!!!


 


BOLD AND BEAUTIFUL...    Ha en alldeles fantastisk och underbar vecka allihopa!




     

Av Agneta Svensson - 6 februari 2011 17:55


&hl=sv_SE&fs=1&">

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4
5 6
7 8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards