ams

Direktlänk till inlägg 1 maj 2011

Här ska det växa...

Av Agneta Svensson - 1 maj 2011 19:37

Våren är här och trädgården ska blomstra...Vi har köpt en mängd olika kryddor...

Citrontimjan... och vanlig timjan...


Basilika i olika färger...grön, lila och ljusgul...





Citronmeliss...





Mynta... i olika färger...






Citronverbena...



Curryplanta...





Nätmelon...



Vanlig gurka...


Månadssmultron...



Physsalis...




Eucalyptus...



Ingefärsmynta...




Gul busktomat...




röd busktomat...


svart körsbärstomat...



Plommontomat...





Rosor, clematis, bambu, lavendel, bokharabinda, stockrosor, 

lobelia, pelagonior,penseér och en jäkla massaq jord...

 sist men inte minst CHILI...


Nu jäklar ska det växa!!! Förresten, så har jag oxå satt två potatisar i en spann...

Ska göra ett försök att få midsommarpotatis...



Jag återkommer med flera bilder senare... kommer inte ihåg vad vi planterat...

kramis till er alla...

 
 
Ingen bild

Jennie

1 maj 2011 23:00

Herreguuuuuuuuuud vad ni handlat!!!!!!!!
Finns det nåt kvar på Solhaga nu eller????
Ja då vet vi vad ni ska hålla på med i dagarna och veckorna!!!
Men det blir säkert superfint och härligt med allt ni köpt.

Hoppas att allt tar sig och att det smakar gott med nyplockat!!!!

Kram kram, älskar Er!!!!!!!

 
Pialotta

Pialotta

3 maj 2011 11:03

Duktig du är med din kryddträdgård :)
Jag brukar sätta ut på balkongen, men ännu är det för tidigt.
Ha de fint o lycka till med bl.a "Pärorna i spannen" :) Kram

http://caffepaus.blogg.se/2011/may/trisssa-har-ser

 
Ingen bild

Maria

3 maj 2011 15:20

Men oj såå mkt..O va gott det är med egen odlad gurka-går ju ej att jämföra med de man köper..Spännande med egenodlad melon:)Härliga bilder..Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta Svensson - 1 maj 2014 07:44

Måndagen den 28 april 2014... Vaknade vid 02-tiden av att tidningsbilen kom och hade sedan svårt att somna om...  Funderade på hur många dagar det skulle ta denna gången innan jag blir inlagd igen. För det räknar jag ju med! Varför skulle det va...

Av Agneta Svensson - 27 april 2014 18:34

Har sovit oroligt, vaknat många gånger under natten. Har varit på toaletten flera gånger. Har ont i magen... Jag vill inte ha denna jävulska smärta i kroppen, jag vill inte ha diarré, jag vill inte må illa, jag vill inte ha rinnande ögon/näsa, jag vi...

Av Agneta Svensson - 7 april 2014 17:30

Nu är jag snart tidsmässigt ifatt mina behandlingar när jag skriver på bloggen. Det känns skönt att ha fått skriva av sig... Fast det är svårt att ge en korrekt bild hur jag egentligen innerst inne känner mig. Jag får gråtattacker emellanåt, jag blir...

Av Agneta Svensson - 6 april 2014 16:21

Känslorna svallar... och jag målar. Mitt högra bröst är borta... Jag får cytostatikabehandling...   Jag tappar håret...        Dag 1. Torsdagen den 20 februari. Jag har sovit bra, men tänkt på hur det ska bli denna gå...

Av Agneta Svensson - 5 april 2014 14:50

Mellan varje behandling ska jag ta blodprover, första gången efter ca 10-11 dagar och sedan dagen innan nästa behandling. Denna gången var jag inlagd och då tar de ju prover varje dag och svaret skickas automatiskt till onkologen eller rättare sagt d...

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards