ams

Alla inlägg under maj 2011

Av Agneta Svensson - 18 maj 2011 19:14



Grattis på namnsdagen...


Eric naamanimaties




Kram älskar dig.

Av Agneta Svensson - 15 maj 2011 18:06




GLADIOLUS... lite frostbitna på bladen, men det ska väl förhoppningsvis inte påverka de kommande blommorna.


 




Nu har de LUDNA potatisbladen kommit upp ur jorden...



 



Tänk att det finns växtkraft kvar i den gamla torra vinranka-stammen...


   


Ha en underbar vecka allihopa och njut av ögonblicken.

CARPE PUNCTRUM...

Av Agneta Svensson - 15 maj 2011 17:57



... är just nu, min UNDERBARA CHOKLADBLOMMA!















Den ger mig många blommor och den har olika nyanser...






    


 

Av Agneta Svensson - 15 maj 2011 17:51

Dubbelschnitzel av lövbiff med ost och jättekapris...och med Germans klyftpotatis till...(kolla formen... de ska vara symetriska enligt honom). INYCON passade bra till denna helgmat.


 

Av Agneta Svensson - 15 maj 2011 17:41


I lördags var vi på VÄXTHUSET och köpte fler plantor...

VITLÖKSPLANTA...






Ätbar PELARGON...

   




KARDEMUMMA...









Två sorters BLÅBÄR...


 



BJÖRNBÄRSHALLON...och

tagglösa BJÖRNBÄR...






ANANAS-SALVIA... 



  


MÅ GOTT ALLIHOPA!!!

Av Agneta Svensson - 13 maj 2011 21:42

Att odla kryddor är väldigt TACKSAMT... Det ger både en fröjd för ögat och en upplevelse för gommen! Dessutom DOFTAR det underbart...


 

Här växer det utanför verandan...





 


och här... bredvid GRILLPLATSEN!



 


KRYDDA DIN TILLVARO...

Av Agneta Svensson - 13 maj 2011 20:22


Här har vi henne... min chokladblomma!

 



Med "SAMMETSKLÄNNING"... så underbart vinröd!





 


Här frodas physsalis...






 


...och alla mina olika sorters tomater, basilika, melon, chili och i bakgrunden den gamla vinrankan. Här dansar även HERR GURKA!






 









 

Länge leve SOMMAREN!!!  

Av Agneta Svensson - 13 maj 2011 20:10


Olivträd...ger mig en viss känsla.

En känsla som jag inte kan förklara... Att ha detta träd i min närhet sprider... lite lyckorus!

Jag har aldrig tidigare haft ett olivträd och plötsligt står det TRE stycken på vår veranda.

Det klippta trädet fick mannen i födelsedagspresent.

De andra, som är VILDA... köpte jag på EKO för ett par dagar sedan.

Hoppas att jag kan bevara dem. Jag ska försöka att vårda dem allt enligt konstens regler... 


         

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19 20 21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards