ams

Direktlänk till inlägg 2 mars 2011

Tisdagsfisk o onsdagskött...och amor!

Av Agneta Svensson - 2 mars 2011 19:38


Igår blev det FISK till middag. Alltid lika gott och pengasusfilé hade jag i frysen... Med lite tillbehör från skafferiet fick jag till ytterligare en god måltid!

Portabello och ostronskivling...sätter piff på ALLA rätter! Jag tog ett par soltorkade tomater och några gröna/svarta oliver också. Till sist hällde jag i ett paket med svarta bönor... Hela rätten serverades med COSMOPOLITANSALLAD, krispig och god!




Idag blev det en köttbit... som stektes tillsammans med goà kryddor á la Agneta... Gul lök,massor med hela vitlökar,paprika och soltorkade tomater. Sallad med cosmopolitansallad,gurka,röd paprika och massor med GRANATÄPPELKÄRNOR!!!



 





Jag har tittat på Glamour...


    


Ha en fortsatt fantastisk...underbar vecka! Snart kommer VÅREN!

 
 
Pialotta

Pialotta

2 mars 2011 22:44

Så gott det ser ut Agneta:) Kul att fixa till sina egna recept.
I dagarna är jag särskilt glad, då jag blivit farmor igen efter snart 18 år:) Visserligen har jag minibonusbarnen som jag räknar som mina oxså och det är så kul att följa dom:) Den 28 feb kom lille Elias till världen och i morgon kommer de förhoppningsvis hem från CSK .. härligt:)
Ha de bäst kram till dig oxså:)

http://caffepaus.blogg.se

 
Ingen bild

Jennie

3 mars 2011 22:33

Vad är Cosmopolitansallad för nåt???
Jag gillar Ica´s Italienska Blandsallad och har lärt mig tycka om ruccola nu, gjorde inte det innan för det har en speciell smak...

Kram, älskar er.

Agneta Svensson

5 mars 2011 20:50

Det står bara cosmopolitansallad på påsen...
den ligger i den disken där påssalladen finns...
Jättegod! Kram älskar er

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Agneta Svensson - 1 maj 2014 07:44

Måndagen den 28 april 2014... Vaknade vid 02-tiden av att tidningsbilen kom och hade sedan svårt att somna om...  Funderade på hur många dagar det skulle ta denna gången innan jag blir inlagd igen. För det räknar jag ju med! Varför skulle det va...

Av Agneta Svensson - 27 april 2014 18:34

Har sovit oroligt, vaknat många gånger under natten. Har varit på toaletten flera gånger. Har ont i magen... Jag vill inte ha denna jävulska smärta i kroppen, jag vill inte ha diarré, jag vill inte må illa, jag vill inte ha rinnande ögon/näsa, jag vi...

Av Agneta Svensson - 7 april 2014 17:30

Nu är jag snart tidsmässigt ifatt mina behandlingar när jag skriver på bloggen. Det känns skönt att ha fått skriva av sig... Fast det är svårt att ge en korrekt bild hur jag egentligen innerst inne känner mig. Jag får gråtattacker emellanåt, jag blir...

Av Agneta Svensson - 6 april 2014 16:21

Känslorna svallar... och jag målar. Mitt högra bröst är borta... Jag får cytostatikabehandling...   Jag tappar håret...        Dag 1. Torsdagen den 20 februari. Jag har sovit bra, men tänkt på hur det ska bli denna gå...

Av Agneta Svensson - 5 april 2014 14:50

Mellan varje behandling ska jag ta blodprover, första gången efter ca 10-11 dagar och sedan dagen innan nästa behandling. Denna gången var jag inlagd och då tar de ju prover varje dag och svaret skickas automatiskt till onkologen eller rättare sagt d...

Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards