ams

Alla inlägg den 7 november 2012

Av Agneta Svensson - 7 november 2012 16:30

Jag är uppväxt på Söder, närmare bestämt på HELGEGATAN. Där bodde min mormor och morfar och jag var hos de när mamma och pappa arbetade.





 


Mormor SVEA och jag vid kanalbrinken...




 


Morfar HOLGER och jag på gården...





 


När jag var liten fanns det MYCKET mer snö och då kunde man både åka spark och skridskor  på Helgeån.





 


Mormor stickade likadana kläder som jag hade till min docka PIA... 




 


 Här är JAG (sitter längst ut till höger) och alla mina lek-kamrater bl.a BOSSE (handbollspelaren ni vet...) och hans syster BITTE AHLBERG.


Av Agneta Svensson - 7 november 2012 15:10

Det är inte så ofta jag har tid att gå igenom gamla fotoalbum eller kolla i skrubben där vi har undanplockade ting. Idag har jag gjort det! Jag började med att titta i boken som IFK gav ut i samband med deras 100 års jubileum 1999. Min pappa blev ju intervjuad vid ett flertal tillfällen för att han varit IFK-cyklist. 












 


Pappa, mamma och JAG minsann!



   








   







 


I denna bussen har jag åkt med måååånga gånger när pappa tävlade runt om i södra Sverige. Jag hade en mössa med "noppor" i och jag minns att det gjorde ont när jag somnade med huvudet mot rutan!



Kristianstadsväder

Vädret Kristianstad

Hej...

Välkommen...

Klockan är...

Presentation


Hej alla och CARPE PUNCTUM...

Fråga mig

3 besvarade frågor

Besöksstatistik

Senaste inläggen

Länkar

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5 6 7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards